English Applied to Business Sciences I

Base Knowledge

 

Os alunos deverão ter, pelo menos, o 9º ano de escolaridade.

Teaching Methodologies

 

pORTUGUÊS

As aulas serão teórico-práticas, sendo, assim, a primeira parte da aula mais expositiva e a segunda a aplicação prática da primeira.

INGLÊS

Classes will be both theoretical and practical; the first part will be mainly expositive and the second will be a practical application of the first.

Learning Results

 PORTUGUÊS

Tendo presente a necessidade de contactos de um profissional desta área com outros países e, muitas vezes, das deslocações aos mesmos, nesta unidade curricular pretende-se que o aluno adquira vocabulário específico, em Língua Inglesa, utilizado sempre que é necessário lidar com deslocações para fora do país ou quando se recebe alguém de um outro país. Este vocabulário pode incluir a marcação de quartos num hotel, dar entrada no hotel, sair do hotel, saber encomendar num restaurante, etc. É ainda enfatizada a importância da Internet na pesquisa de informação útil para tais deslocações.  Tal como nas unidades curriculares de Inglês Técnico Aplicado às Ciências Empresariais II, III, IV e V, também aqui serão revistas e consolidadas estruturas gramaticais da Língua Inglesa.

INGLÊS

Taking into account these professionals’ need to contact with other countries and very often their need to travel to foreign countries, this curricular unit aims at providing the students with English specific vocabulary, used whenever it is necessary to deal with travelling abroad or when someone comes from a foreign country. This vocabulary may include the booking of hotel rooms, checking in, checking out, hotel services, ordering in a restaurant, etc.

Fundamental grammar structures of the English Language will be also reviewed in this curricular unit.

 

Program

 

SYLLABUS:

I – Numbers/Calculation

1. Cardinal numbers
2. The zero
3. Telephone numbers
4. Ordinal numbers
5. Decimal numbers
6. Fractions
7. Mathematical signs and symbols

II – Business Travel

1. Asking for and giving directions

2. Accommodation

a) Reservations
b) Checking in
c) Facilities
d) Giving information

3. Food and drink

a) Explaining dishes
b) May I take your order?
c) Drinks, snacks and desserts

4. Money

a) How would you like to pay?
b) Changing money
c) Explaining the bill
d) Is service included?

Curricular Unit Teachers

Grading Methods

Continuous Assessment
  • - Final Work - 20.0%
  • - Test - 40.0%
  • - Test - 40.0%
Exam Assessment
  • - Exam - 100.0%

Internship(s)

NAO

Bibliography

BAUDE, Anne, et al. (2002) English for Tourism: ready to order. Harlow: Pearson Education

JACOB, Miriam and Peter Strutt (1997) English for International Tourism. Essex: Longman

JONES, Leo (1998) Welcome! English for the Travel and Tourism Industry. Cambridge: Cambridge University Press

LADOUSSE, Gillian Porter (1995) Going Places: English for Work and Travel. Oxford: Heinemann

O’KEEFFE, Margaret (2016) English for International Tourism. Harlow: Pearson Education

REVELL, Rod and Chris Stott (1983) Five Star English. Oxford: Oxford University Press

WALKER, Robin and Keith Harding (2009) Oxford English for Careers: Tourism 1 and 2. Oxford: Oxford University Press