Publicações Docentes

20 Resultados

2024
Pedagogical innovation to captivate students to ethics education in engineering

Nome: Maria de Fátima Coelho Monteiro
Autores: Monteiro F.; Sousa A.
Data: 08/07/2024
DOI: 10.1108/JARHE-02-2023-0056
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
CO2 Emissions Resulting from Large-Scale Integration of Electric Vehicles Using a Macro Perspective

Nome: Maria de Fátima Coelho Monteiro
Autores: Monteiro F.; Sousa A.
Data: 30/06/2024
DOI: 10.3390/app14146177
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
An educational board game to promote the engagement of electric engineering students in ethical building of a sustainable and fair future

Nome: Maria de Fátima Coelho Monteiro
Autores: Monteiro F.; Sousa A.
Data: 01/01/2024
DOI: 10.1080/00958964.2023.2259832
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
Decentring engineering education beyond the technical dimension: ethical skills framework

Nome: Maria de Fátima Coelho Monteiro
Autores: Monteiro F.; Sousa A.
Data: 01/01/2024
DOI: 10.14324/LRE.22.1.23
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
2023
The need to include ethics education in engineering courses: Looking to the role of engineering

Nome: Maria de Fátima Coelho Monteiro
Autores: Monteiro F.; Sousa A.
Data: 01/01/2023
DOI: 10.1109/CISPEE58593.2023.10227621
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
Perceptions of Mechanical Engineering Students Regarding Flipped Laboratory Activities

Nome: Maria de Fátima Coelho Monteiro
Autores: Correia Duarte M.I.F.; Coelho Monteiro M.d.F.
Data: 01/01/2023
DOI: 10.1007/978-981-99-0942-1_48
Tipo Publicação: Capítulo
Plataforma: ELSEVIER
2022
Evolution of Student Demand for Electrical Engineering Studies in Portugal

Nome: Maria de Fátima Coelho Monteiro
Autores: Monteiro F.; Coutinho F.
Data: 01/01/2022
DOI: 10.1109/EAEEIE54893.2022.9820228
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
Motivation and expectations for choosing the field of Electrical Engineering: students' perceptions

Nome: Maria de Fátima Coelho Monteiro
Autores: Monteiro F.; Monteiro Pereira R.M.; Pereira A.J.C.; Vasconcelos V.
Data: 01/01/2022
DOI: 10.1109/EAEEIE54893.2022.9819987
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
A gender-focused profile of student applications for Electrical Engineering in Portugal

Nome: Maria de Fátima Coelho Monteiro
Autores: Coutinho F.; Monteiro F.
Data: 01/01/2022
DOI: 10.1109/EAEEIE54893.2022.9820320
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
2021
The engineering social role conception promoted in the engineering courses' advertising: Looking from the point of view of women

Nome: Maria de Fátima Coelho Monteiro
Autores: Monteiro F.; Leite C.; Rocha C.
Data: 20/04/2021
DOI: 10.1109/EDUCON46332.2021.9454120
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
Ethical skills needed by engineers to face future's challenges

Nome: Maria de Fátima Coelho Monteiro
Autores: Monteiro F.
Data: 01/01/2021
DOI: 10.1109/CISPEE47794.2021.9507244
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
2020
Work-in-progress: Analysis of engineering students' preparation for active learning considering the study methods

Nome: Maria de Fátima Coelho Monteiro
Autores: Monteiro F.; Marto H.; Pereira R.
Data: 31/03/2020
DOI: 10.1109/EDUCON45650.2020.9125262
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
2019
Ethical education as a pillar of the future role of higher education: Analysing its presence in the curricula of engineering courses

Nome: Maria de Fátima Coelho Monteiro
Autores: Monteiro F.; Leite C.; Rocha C.
Data: 31/07/2019
DOI: 10.1016/j.futures.2018.02.004
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
From the dominant engineering education perspective to the aim of promoting service to humanity and the common good: the importance of rethinking engineering education

Nome: Maria de Fátima Coelho Monteiro
Autores: Monteiro F.; Leite C.; Rocha C.
Data: 03/07/2019
DOI: 10.1080/03043797.2018.1435630
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
2018
The importance given to the ethics education of engineering students in the academic production and dissemination

Nome: Maria de Fátima Coelho Monteiro
Autores: Monteiro F.
Data: 27/12/2018
DOI: 10.1109/CISPEE.2018.8593480
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
2017
The influence of engineers’ training models on ethics and civic education component in engineering courses in Portugal

Nome: Maria de Fátima Coelho Monteiro
Autores: Monteiro F.; Leite C.; Rocha C.
Data: 04/03/2017
DOI: 10.1080/03043797.2016.1267716
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
2016
Include ethics education in the engineering curriculum - The students' perspective

Nome: Maria de Fátima Coelho Monteiro
Autores: Monteiro F.
Data: 07/12/2016
DOI: 10.1109/CISPEE.2016.7777726
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
Ethics and civic education in the curriculum of Portuguese power engineering courses

Nome: Maria de Fátima Coelho Monteiro
Autores: Monteiro F.; Leite C.; Rocha C.
Data: 01/07/2016
DOI: 10.1109/UPEC.2016.8114149
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
Ethics and civic education in the curriculum of engineering courses in Portuguese higher education system

Nome: Maria de Fátima Coelho Monteiro
Autores: Monteiro F.; Leite C.; Rocha C.
Data: 01/01/2016
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
2002
Influence of the load demand and of the power factor compensation in the performance of harmonic filters located in an electric power system

Nome: Maria de Fátima Coelho Monteiro
Autores: Coelho Monteiro M.; Dias Pinto J.; Machado e Moura A.
Data: 01/12/2002
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER