|
2024 |
Developing a gamified digital platform to promote extracurricular activities in basic and secondary schools–preliminary findings
Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho Autores: Carvalho A.R.; Ferreira L.; Gonçalves L.; Santos C.; Almeida J.; Ribeiro N.; Filipe M.; Brandão J.; Santos S.; Dionísio C.; Pedro L. Data: 01/01/2024 DOI: 10.1080/09523987.2024.2358651
Tipo Publicação: Artigo Plataforma: ELSEVIER
|
|
2023 |
Assessing the Relevance of Developing a Gamified Digital Platform to Promote Extracurricular Activities and Users' Sense of Belonging in K-12 Schools
Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho Autores: Santos C.; Carvalho A.R.; Pedro L.; Ferreira L. Data: 01/01/2023 DOI: 10.1109/ICALT58122.2023.00038
Tipo Publicação: Artigo Plataforma: ELSEVIER
|
The HCA Framework - A Storification Model to Support and Facilitate Gamification Design
Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho Autores: Ferreira L.; Santos C.; Pedro L.; Carvalho A.R. Data: 01/01/2023 DOI: 10.1007/978-3-031-42682-7_66
Tipo Publicação: Artigo Plataforma: ELSEVIER
|
Designing and validating the gamification strategy model of a digital platform to promote extracurricular projects in K-12 schools the GENE gamification strategy model
Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho Autores: Santos C.; Pedro L.; Carvalho A.R.; Ferreira A.L. Data: 01/01/2023 DOI: 10.23919/CISTI58278.2023.10211925
Tipo Publicação: Artigo Plataforma: ELSEVIER
|
|
2022 |
Developing peer mentors’ collaborative and metacognitive skills with a technology-enhanced peer learning program
Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho Autores: CARVALHO A.R.; SANTOS C. Data: 01/12/2022 DOI: 10.1016/j.caeo.2021.100070
Tipo Publicação: Artigo Plataforma: ELSEVIER
|
|
2021 |
ICT tools' contributions in a technology-enhanced peer learning program involving EFL learners
Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho Autores: Carvalho A.R.; Santos C. Data: 30/06/2021 DOI: 10.1109/ICALT52272.2021.00083
Tipo Publicação: Artigo Plataforma: ELSEVIER
|
Satisfação dos alunos mentorandos numa experiência de mentoria entre pares: o caso da AVILA Crew
Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho Autores: Carvalho, Ana Raquel Data: 25/03/2021
Tipo Publicação: Documento de Conferência Plataforma: CIENCIA VITAE
|
Assessing Teachers and Peer Teacher Students’ Perceptions of Their Motivations and Participation Impact in Peer Learning Projects: The Role of Content Analysis Supported by WebQDA
Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho Autores: Carvalho A.R.; Santos C. Data: 01/01/2021 DOI: 10.1007/978-3-030-70187-1_7
Tipo Publicação: Artigo Plataforma: ELSEVIER
|
The transformative role of peer learning projects in 21st century schools—achievements from five Portuguese educational institutions
Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho Autores: Carvalho A.R.; Santos C. Data: 01/01/2021 DOI: 10.3390/educsci11050196
Tipo Publicação: Artigo Plataforma: ELSEVIER
|
|
2020 |
THE CORE ROLE OF CONTENT ANALYSIS IN A MULTIPLE CASE STUDY SUPPORTED BY WEBQDA: HOW TO ASSESS THE PERCEPTION OF TEACHERS AND PEER TEACHER STUDENTS REGARDING PARTICIPATION IN PEER LEARNING PROJECTS
Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho Autores: Carvalho A.R.; Santos C. Data: 06/07/2020 DOI: 10.36367/ntqr.2.2020.239-255
Tipo Publicação: Artigo Plataforma: ELSEVIER
|
Teachers and peer teacher students' perceptions on ICT tools usage in peer learning projects : Findings from a multiple case study
Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho Autores: Carvalho A.R.; Santos C. Data: 31/05/2020 DOI: 10.23919/CISTI49556.2020.9140912
Tipo Publicação: Artigo Plataforma: ELSEVIER
|
The impact of a digitally enhanced peer learning program on peer teacher students' academic performance : A study developed under Educational Design Research
Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho Autores: Carvalho A.R.; Santos C. Data: 31/05/2020 DOI: 10.23919/CISTI49556.2020.9141111
Tipo Publicação: Artigo Plataforma: ELSEVIER
|
|
2019 |
AVILA Crew: Mentoria de estudantes para estudantes
Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho Autores: Carvalho, Ana; Santos, Carlos Data: 17/06/2019
Tipo Publicação: Documento de Conferência Plataforma: CIENCIA VITAE
|
Learning SQL with games: Pedagogical Innovation when students are willing to mentor other students
Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho Autores: Santos, Carlos; Beja, Joana; Carvalho, Ana Data: 01/01/2019
Tipo Publicação: Capítulo Plataforma: CIENCIA VITAE
|
A educação em Portugal: um olhar atento ao ensino secundário através dos números de estabelecimentos e alunos matriculados
Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho Autores: Carvalho, Ana Data: 01/01/2019 DOI: https://doi.org/10.34624/id.v11i4.10627
Tipo Publicação: Artigo Plataforma: CIENCIA VITAE
|