Publicações Docentes

15 Resultados

2024
Developing a gamified digital platform to promote extracurricular activities in basic and secondary schools–preliminary findings

Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho
Autores: Carvalho A.R.; Ferreira L.; Gonçalves L.; Santos C.; Almeida J.; Ribeiro N.; Filipe M.; Brandão J.; Santos S.; Dionísio C.; Pedro L.
Data: 01/01/2024
DOI: 10.1080/09523987.2024.2358651
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
2023
Assessing the Relevance of Developing a Gamified Digital Platform to Promote Extracurricular Activities and Users' Sense of Belonging in K-12 Schools

Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho
Autores: Santos C.; Carvalho A.R.; Pedro L.; Ferreira L.
Data: 01/01/2023
DOI: 10.1109/ICALT58122.2023.00038
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
The HCA Framework - A Storification Model to Support and Facilitate Gamification Design

Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho
Autores: Ferreira L.; Santos C.; Pedro L.; Carvalho A.R.
Data: 01/01/2023
DOI: 10.1007/978-3-031-42682-7_66
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
Designing and validating the gamification strategy model of a digital platform to promote extracurricular projects in K-12 schools the GENE gamification strategy model

Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho
Autores: Santos C.; Pedro L.; Carvalho A.R.; Ferreira A.L.
Data: 01/01/2023
DOI: 10.23919/CISTI58278.2023.10211925
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
2022
Developing peer mentors’ collaborative and metacognitive skills with a technology-enhanced peer learning program

Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho
Autores: CARVALHO A.R.; SANTOS C.
Data: 01/12/2022
DOI: 10.1016/j.caeo.2021.100070
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
2021
ICT tools' contributions in a technology-enhanced peer learning program involving EFL learners

Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho
Autores: Carvalho A.R.; Santos C.
Data: 30/06/2021
DOI: 10.1109/ICALT52272.2021.00083
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
Satisfação dos alunos mentorandos numa experiência de mentoria entre pares: o caso da AVILA Crew

Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho
Autores: Carvalho, Ana Raquel
Data: 25/03/2021
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
Assessing Teachers and Peer Teacher Students’ Perceptions of Their Motivations and Participation Impact in Peer Learning Projects: The Role of Content Analysis Supported by WebQDA

Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho
Autores: Carvalho A.R.; Santos C.
Data: 01/01/2021
DOI: 10.1007/978-3-030-70187-1_7
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
The transformative role of peer learning projects in 21st century schools—achievements from five Portuguese educational institutions

Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho
Autores: Carvalho A.R.; Santos C.
Data: 01/01/2021
DOI: 10.3390/educsci11050196
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
2020
THE CORE ROLE OF CONTENT ANALYSIS IN A MULTIPLE CASE STUDY SUPPORTED BY WEBQDA: HOW TO ASSESS THE PERCEPTION OF TEACHERS AND PEER TEACHER STUDENTS REGARDING PARTICIPATION IN PEER LEARNING PROJECTS

Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho
Autores: Carvalho A.R.; Santos C.
Data: 06/07/2020
DOI: 10.36367/ntqr.2.2020.239-255
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
Teachers and peer teacher students' perceptions on ICT tools usage in peer learning projects : Findings from a multiple case study

Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho
Autores: Carvalho A.R.; Santos C.
Data: 31/05/2020
DOI: 10.23919/CISTI49556.2020.9140912
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
The impact of a digitally enhanced peer learning program on peer teacher students' academic performance : A study developed under Educational Design Research

Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho
Autores: Carvalho A.R.; Santos C.
Data: 31/05/2020
DOI: 10.23919/CISTI49556.2020.9141111
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
2019
AVILA Crew: Mentoria de estudantes para estudantes

Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho
Autores: Carvalho, Ana; Santos, Carlos
Data: 17/06/2019
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
Learning SQL with games: Pedagogical Innovation when students are willing to mentor other students

Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho
Autores: Santos, Carlos; Beja, Joana; Carvalho, Ana
Data: 01/01/2019
Tipo Publicação: Capítulo
Plataforma: CIENCIA VITAE
A educação em Portugal: um olhar atento ao ensino secundário através dos números de estabelecimentos e alunos matriculados

Nome: Ana Raquel da Silva Cabral de Carvalho
Autores: Carvalho, Ana
Data: 01/01/2019
DOI: https://doi.org/10.34624/id.v11i4.10627
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: CIENCIA VITAE