Publicações Docentes

18 Resultados

2025
How can a fine arts company use user-generated content to enhance its digital presence? The Case of VIARCO

Nome: José Miguel Cachulo Pereira
Autores: Ana Rita Tavares; Filipa Santos Almeida; Raquel Lopes Ribeirinha; Miguel Cachulo Pereira; Pinhal, Rúben. Autor correspondente: Miguel Cachulo Pereira
Data: 22/07/2025
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
Managing Controversy in Contemporary Digital Marketing Practices

Nome: José Miguel Cachulo Pereira
Autores: Miguel Cachulo Pereira; Sara Santos. Autor correspondente: Miguel Cachulo Pereira
Data: 22/07/2025
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
Loyalty in Your Pocket: The case of Cartão Continente Mobile App

Nome: José Miguel Cachulo Pereira
Autores: Pinhal, Rúben. Autor correspondente: Pinhal, Rúben
Data: 15/06/2025
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
Artificial Intelligence in E-Commerce and its Impact on Consumer Behavior

Nome: José Miguel Cachulo Pereira
Autores: Gonçalo Braga Pereira; Diogo Vaz Ferreira; Diogo Neves dos Santos; Bacalhau, Lara Mendes
Data: 15/06/2025
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
A bibliometric analysis of AI bias in marketing: field evolution and future research agenda

Nome: José Miguel Cachulo Pereira
Autores: Bacalhau L.M.; Pereira M.C.; Neves J.
Data: 31/05/2025
DOI: 10.1057/s41270-025-00379-6
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
AI in search - redefining SEO in digital marketing strategy and practices

Nome: José Miguel Cachulo Pereira
Autores: Neves, Joana; Bacalhau, Lara Mendes
Data: 12/04/2025
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
A bibliometric analysis of AI bias in marketing: field evolution and future research agenda

Nome: José Miguel Cachulo Pereira
Autores: Bacalhau, Lara Mendes; Miguel Cachulo Pereira; Neves, Joana. Autor correspondente: Bacalhau, Lara Mendes
Data: 28/02/2025
DOI: 10.1057/s41270-025-00379-6
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: CIENCIA VITAE
A Marketing Perspective on the Roles of AI and ML in Shaping Contemporary Programmatic Advertising

Nome: José Miguel Cachulo Pereira
Autores: Joana Neves; Miguel Cachulo Pereira
Data: 23/01/2025
DOI: 10.4018/IJDMMI.368043
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: CIENCIA VITAE
Metaverse and Chatbots for Luxury Brands: A Literature Review and Future Research Directions

Nome: José Miguel Cachulo Pereira
Autores: Neves J.; Pereira M.C.; Bacalhau L.M.
Data: 01/01/2025
DOI: 10.1007/978-981-96-3077-6_34
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
Metaverse and Chatbots for Luxury Brands: A Literature Review and Future Research Directions

Nome: José Miguel Cachulo Pereira
Autores: Joana Neves; Miguel Cachulo Pereira; Lara Mendes Bacalhau
Data: 01/01/2025
DOI: 10.1007/978-981-96-3077-6_34
Tipo Publicação: Capítulo
Plataforma: CIENCIA VITAE
Exploring the Features of Branded Mobile Applications for Music Festivals

Nome: José Miguel Cachulo Pereira
Autores: Pereira M.C.; Pericão A.
Data: 01/01/2025
DOI: 10.1007/978-981-96-3077-6_39
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
2024
Exploring the Features of Branded Mobile Applications for Music Festivals

Nome: José Miguel Cachulo Pereira
Autores: Miguel Cachulo Pereira; Alexandre Pericão. Autor correspondente: Miguel Cachulo Pereira
Data: 05/12/2024
DOI: 10.1007/978-981-96-3077-6_39
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
Metaverse and Chatbots for Luxury Brands: A Literature Review and Research Agenda

Nome: José Miguel Cachulo Pereira
Autores: Joana Neves; Miguel Cachulo Pereira; Bacalhau, Lara Mendes
Data: 05/12/2024
DOI: 978-981-96-3077-6_34
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
Next-Gen Design: A Systematic Review of VR and AR’s Role on Client Satisfaction in Interior Design Projects

Nome: José Miguel Cachulo Pereira
Autores: Carvalho, Mariana Martins; Silva, Inês Quintas Medina; Bacalhau, Lara Mendes; Pereira, Miguel Cachulo; Neves, Joana. Autor correspondente: Bacalhau, Lara Mendes
Data: 21/11/2024
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
AI Hallucinations on Marketing: A Systematic Review of Risks, Impacts, and Mitigation Strategies and Future Directions

Nome: José Miguel Cachulo Pereira
Autores: Neves, Joana; Pereira, Miguel Cachulo; Bacalhau, Lara Mendes. Autor correspondente: Neves, Joana
Data: 21/11/2024
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
The Role and Relevance of Customer Data Platforms in Marketing – a Systematic Literature Review

Nome: José Miguel Cachulo Pereira
Autores: Miguel Cachulo Pereira; Susana Marques. Autor correspondente: Miguel Cachulo Pereira
Data: 21/11/2024
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
The Use of Social Media Advertising on Music Festivals: A Systematic Literature Review

Nome: José Miguel Cachulo Pereira
Autores: Bacalhau, Lara Mendes; Domingues, Margarida; Zhu, Mariana; Neves, Joana; Pereira, Miguel Cachulo. Autor correspondente: Bacalhau, Lara Mendes
Data: 30/10/2024
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
2009
Desenvolvimento do modelo de negócio do "Patscreen"

Nome: José Miguel Cachulo Pereira
Autores: Pereira, José Miguel Cachulo
Data: 01/01/2009
Tipo Publicação: Tese / Dissertação
Plataforma: CIENCIA VITAE