Publicações Docentes

8 Resultados

2021
The importance of using the CodeInsights monitoring tool to support teaching programming in the context of a pandemic

Nome: Nuno Miguel Gil Fonseca
Autores: Fonseca N.G.; MacEdo L.; Mendes A.J.
Data: 01/01/2021
DOI: 10.1109/FIE49875.2021.9637292
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
2019
A study on the students' perspective about the usage of a programming monitoring tool

Nome: Nuno Miguel Gil Fonseca
Autores: Fonseca N.G.; Macedo L.; Mendes A.J.
Data: 01/11/2019
DOI: 10.1109/SIIE48397.2019.8970110
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
2018
Using early plagiarism detection in programming classes to address the student's difficulties

Nome: Nuno Miguel Gil Fonseca
Autores: Fonseca N.; MacEdo L.; Mendes A.
Data: 21/12/2018
DOI: 10.1109/SIIE.2018.8586700
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
Augmenting the teacher's perspective on programming student's performance via permanent monitoring

Nome: Nuno Miguel Gil Fonseca
Autores: Fonseca N.G.; Macedo L.; Marcelino M.J.; Mendes A.J.
Data: 01/07/2018
DOI: 10.1109/FIE.2018.8658924
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
Supporting differentiated instruction in programming courses through permanent progress monitoring

Nome: Nuno Miguel Gil Fonseca
Autores: Fonseca N.G.; Macedo L.; Mendes A.J.
Data: 21/02/2018
DOI: 10.1145/3159450.3159578
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
2017
Monitoring the progress of programming students supported by a digital teaching assistant

Nome: Nuno Miguel Gil Fonseca
Autores: Fonseca N.G.; Macedo L.; Mendes A.J.
Data: 01/01/2017
DOI: 10.1007/978-3-319-65340-2_7
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
2016
CodeInsights - Monitoring programming students' progress

Nome: Nuno Miguel Gil Fonseca
Autores: Fonseca N.; Macedo L.; Mendes A.
Data: 22/06/2016
DOI: 10.1145/2983468.2983492
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
2010
Selective delivery of points of interest

Nome: Nuno Miguel Gil Fonseca
Autores: Fonseca N.G.; Rente L.; Bento C.
Data: 03/12/2010
DOI: 10.1007/978-3-642-16917-5_34
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER