Publicações Docentes

51 Resultados

2022
Mobile technologies as a strategy for teaching professional development and (re)enchantment: What do veteran teachers think about it?

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Morgado J.C.; Bento M.; Freires T.
Data: 31/05/2022
DOI: 10.21814/RPE.24177
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
Teachers’ perception of emergency remote learning in Portugal during COVID-19 pandemic

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Cruz, Sara Maria Alves; Bento, Marco; Sacramento, José Miguel; Lencastre, José Alberto
Data: 01/01/2022
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: CIENCIA VITAE
Tecnologias móveis como estratégia de desenvolvimento e (re)encantamento profissional docente: O que pensam os professores veteranos

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Morgado, José Carlos; Bento, Marco; Freires, Thiago
Data: 01/01/2022
DOI: https://doi.org/10.21814/rpe.24177
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: CIENCIA VITAE
2021
Smart Education as Empowerment: Outlining Veteran Teachers’ Training to Promote Digital Migration

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Morgado J.C.; Lencastre J.A.; Freires T.; Bento M.
Data: 01/12/2021
DOI: 10.1007/s10758-021-09494-6
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
Smart Education as Empowerment: Outlining Veteran Teachers' Training to Promote Digital Migration

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Morgado, Jose Carlos; Lencastre, Jose Alberto; Freires, Thiago; Bento, Marco
Data: 01/12/2021
DOI: 10.1007/s10758-021-09494-6
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: WEB OF SCIENCE
Smart Education as Empowerment: Outlining Veteran Teachers’ Training to Promote Digital Migration

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: José Carlos Morgado; José Alberto Lencastre; Thiago Freires; Marco Bento
Data: 17/01/2021
DOI: 10.1007/s10758-021-09494-6
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: CIENCIA VITAE
Gaming in Action

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Lencastre, José Alberto; Spânu, Paulina; Ilin, Gülden; Milios, Panos; Bento, Marco
Data: 01/01/2021
Tipo Publicação: Livro
Plataforma: CIENCIA VITAE
Atividades matemáticas com robôs para o desenvolvimento do pensamento computacional em alunos do 1.º Ano do 1.º CEB

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Magalhães, Celestino; Cruz, Sara Maria Alves; Bento, Marco; Lencastre, José Alberto
Data: 01/01/2021
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
Projeto interdisciplinar entre a matemática e as tecnologias como suporte à educação para a cidadania global pós-covid-19

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Torres, Alexandre; Cruz, Sara Maria Alves; Bento, Marco; Lencastre, José Alberto
Data: 01/01/2021
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
Smart education as empowerment: outlining veteran teachers’ training to promote digital migration

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Morgado, José Carlos; Lencastre, José Alberto; Freires, Thiago; Bento, Marco
Data: 01/01/2021
DOI: 10.1007/s10758-021-09494-6
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: CIENCIA VITAE
Starting the game: an introduction to gamification

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Lencastre, José Alberto; Bento, Marco; Ilin, Gülden; Milios, Panos
Data: 01/01/2021
Tipo Publicação: Capítulo
Plataforma: CIENCIA VITAE
Game-Based learning and gamification – case study "covering all the information the partnership gained from the project"

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Spanu, Paulina; Lencastre, José Alberto; Bento, Marco; Ilin, Gülden; Milios, Panos
Data: 01/01/2021
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
2020
A Systematic Review on the Flipped Classroom Model as a Promoter of Curriculum Innovation

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Lencastre, Jose Alberto; Morgado, Jose Carlos; Freires, Thiago; Bento, Marco
Data: 30/09/2020
DOI: 10.29333/iji.2020.13436a
Tipo Publicação: Crítica
Plataforma: WEB OF SCIENCE
A systematic review on the flipped classroom model as a promoter of curriculum innovation

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Lencastre, José Alberto; Morgado, José Carlos; Freires, Thiago; Bento, Marco
Data: 01/01/2020
DOI: 10.29333/iji.2020.13436a
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: CIENCIA VITAE
Utilização inovadora de dispositivos móveis no processo educativo

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Silva, Bento Duarte da; Ramos, Altina; Lencastre, José Alberto; Bento, Marco
Data: 01/01/2020
Tipo Publicação: Capítulo
Plataforma: CIENCIA VITAE
Construção de jogos em Scratch sobre conceitos da Matemática

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Cruz, Sara; Bento, Marco; Lencastre, José Alberto
Data: 01/01/2020
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
Geogebrabook: preliminary research with primary school students

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Cruz, Sara Maria Alves; Bento, Marco; Lencastre, José Alberto
Data: 01/01/2020
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
A systematic review on the flipped classroom model as a promoter of curriculum innovation

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Lencastre J.A.; Morgado J.C.; Freires T.; Bento M.
Data: 01/01/2020
DOI: 10.29333/iji.2020.13436a
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
Geogebrabook: Preliminary research with primary school students

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Cruz S.; Bento M.; Lencastre J.A.
Data: 01/01/2020
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: ELSEVIER
2019
Conhecimentos e experiências dos professores sobre aprendizagem baseada em jogos e gamificação: estudo em três países europeus

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Silva, Bento Duarte da; Lencastre, José Alberto; Bento, Marco; Osório, António José
Data: 01/01/2019
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
State of the Art of Adult Education Trainers on Gaming and Gamification

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Lencastre, Jose Alberto; Bento, Marco; Spanu, Paulina; Ilin, Gulden; Milios, Panos
Data: 01/01/2019
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: WEB OF SCIENCE
Desenho colaborativo de um plano de formação sobre aprendizagem baseada em jogos e gamificação

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Silva, Bento Duarte da; Lencastre, José Alberto; Bento, Marco; Osório, António José
Data: 01/01/2019
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
State of the art of adult education trainers on gaming and gamification

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Lencastre, José Alberto; Bento, Marco; Spanu, Paulina; Ilin, Gülden; Milios, Panos
Data: 01/01/2019
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
Professores veteranos e inovação curricular: desafios do recurso à tecnologia como instrumento pedagógico

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Freires, Thiago; Bento, Marco; Morgado, José Carlos; Lencastre, José Alberto
Data: 01/01/2019
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
Editors’ introduction [to book Experiences and perceptions of pedagogical practices with Game-based learning & Gamification]

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Silva, Bento Duarte da; Lencastre, José Alberto; Bento, Marco; Osório, António José
Data: 01/01/2019
Tipo Publicação: Livro
Plataforma: CIENCIA VITAE
Experiences and perceptions of pedagogical practices with Game-Based Learning & Gamification

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Silva, Bento Duarte da; Lencastre, José Alberto; Bento, Marco; Osório, António José
Data: 01/01/2019
Tipo Publicação: Livro
Plataforma: CIENCIA VITAE
2018
State of the art of each partner country on experiences in game-based learning and gamification

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Silva, Bento Duarte da; Lencastre, José Alberto; Osório, António José; Bento, Marco
Data: 01/01/2018
Tipo Publicação: Outro
Plataforma: CIENCIA VITAE
Collaborative design of a training plan on Game-Based Learning and Gamification

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Silva, Bento Duarte da; Lencastre, José Alberto; Osório, António José; Bento, Marco
Data: 01/01/2018
Tipo Publicação: Relatório
Plataforma: CIENCIA VITAE
Bridging the gap between practitioners and researchers: Critical factors in teachers’ professional learning in the era of mobile learning

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Bento, Marco; Pereira, Íris; Lencastre, José Alberto
Data: 01/01/2018
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: CIENCIA VITAE
Formação de professores em cenários de Mobile Learning, Flipped Learning e Gamification

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Bento, Marco; Lencastre, José Alberto; Pereira, Iris Susana Pires
Data: 01/01/2018
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
Fatores críticos na aprendizagem dos professores na era do Mobile Learning

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Bento, Marco; Lencastre, José Alberto; Pereira, Iris Susana Pires
Data: 01/01/2018
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
2017
Challenges of mobile learning – a comparative study on use of mobile devices in six European schools: Italy, Greece, Poland, Portugal, Romania and Turkey

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Monteiro, Ana Francisca Cunha; Bento, Marco; Lencastre, José Alberto; Pereira, Marcelo; Ramos, Altina; Osório, António José; Silva, Bento Duarte da
Data: 01/01/2017
DOI: 10.17979/reipe.2017.0.13.3229
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: CIENCIA VITAE
Projeto SUPERTABi: inovação da pedagogia da leitura utilizando dispositivos móveis

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Bento, Marco; Lencastre, José Alberto; Pereira, Iris Susana Pires
Data: 01/01/2017
Tipo Publicação: Outro
Plataforma: CIENCIA VITAE
Trazer vida à sala de aula: utilização inovadora de dispositivos móveis no processo educativo

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Bento, Marco; Silva, Bento Duarte da; Osório, António José; Lencastre, José Alberto; Pereira, Marcelo Brites
Data: 01/01/2017
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
Challenges of mobile learning – a comparative study on use of mobile devices in six European schools: Italy, Greece, Poland, Portugal, Romania and Turkey

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Monteiro, Ana; Bento, Marco; Lencastre, José; Pereira, Marcelo; Ramos, Altina; Osório, Antonio J.; Silva, Bento
Data: 01/01/2017
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: CIENCIA VITAE
Projeto SUPERTABi: inovação da pedagogia da leitura utilizando dispositivos móveis

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Bento, Marco; Lencastre, José Alberto; Pereira, Iris Susana Pires
Data: 01/01/2017
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
Digital and multimodal communication practices in early years education: official discourses & practical initiatives

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Pereira, Iris Susana Pires; Ramos, Altina; Faria, Ádila; Bento, Marco
Data: 01/01/2017
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
Challenges of mobile learning – a comparative study on use of mobile devices in six European schools: Italy, Greece, Poland, Portugal, Romania and Turkey

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Ana Monteiro; Marco Bento; José Lencastre; Marcelo Pereira; Altina Ramos; Antonio J. Osório; Bento Silva
Data: 01/01/2017
DOI: 10.17979/reipe.2017.0.13.3229
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: CIENCIA VITAE
Challenges of mobile learning – a comparative study on use of mobile devices in six European schools: Italy, Greece, Poland, Portugal, Romania and Turkey

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Monteiro, Ana; Bento, Marco; Lencastre, José; Pereira, Marcelo; Ramos, Altina; Osório, Antonio J.; Silva, Bento
Data: 01/01/2017
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: CIENCIA VITAE
2016
Socrative

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Bento, Marco; Rodrigues, Nuno Queirós; Lencastre, José Alberto
Data: 01/01/2016
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
Mobile Learning: potencial de inovação pedagógica

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Lencastre, José Alberto; Bento, Marco; Magalhães, Celestino
Data: 01/01/2016
Tipo Publicação: Livro
Plataforma: CIENCIA VITAE
Utilização da App Socrative no caminho das Ciências

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Marco Bento; Universidade do Minho
Data: 01/01/2016
DOI: 10.24927/rce2016.032
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: CIENCIA VITAE
Dispositivos móveis no desenvolvimento de competências de interpretação de texto no 1.o Ciclo do Ensino Básico

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Bento, Marco; Lencastre, José Alberto; Pereira, Iris Susana Pires
Data: 01/01/2016
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
Mobile Learning: potencial de inovação pedagógica

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Lencastre, José Alberto; Bento, Marco; Magalhães, Celestino
Data: 01/01/2016
Tipo Publicação: Capítulo
Plataforma: CIENCIA VITAE
Dispositivos móveis no desenvolvimento de competências de interpretação da leitura

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Bento, Marco; Lencastre, José Alberto; Pereira, Iris Susana Pires
Data: 01/01/2016
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
2015
Mobile learning no desenvolvimento de competências de interpretação e gosto pela leitura

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Bento, Marco Alexandre; Lencastre, José Alberto; Pereira, Iris Susana Pires
Data: 01/01/2015
Tipo Publicação: Artigo
Plataforma: CIENCIA VITAE
2014
Computador vs. Tablet: estudo comparativo de um jogo multimédia

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Bento, Marco; Lencastre, José Alberto
Data: 01/01/2014
Tipo Publicação: Capítulo
Plataforma: CIENCIA VITAE
Computador vs. Tablet: estudo comparativo de um jogo multimédia

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Bento, Marco; Lencastre, José Alberto
Data: 01/01/2014
Tipo Publicação: Livro
Plataforma: CIENCIA VITAE
Utilização de recursos multimédia na educação : inovação ou tradição?

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Bento, Marco; Lencastre, José Alberto
Data: 01/01/2014
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE
2013
O impacto de um protótipo multimédia na motivação para aprender língua portuguesa

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Bento, Marco; Lencastre, José Alberto
Data: 01/01/2013
Tipo Publicação: Outro
Plataforma: CIENCIA VITAE
O impacto de um protótipo multimédia na motivação para aprender língua portuguesa

Nome: Marco Alexandre Carvalho Bento
Autores: Bento, Marco; Lencastre, José Alberto
Data: 01/01/2013
Tipo Publicação: Documento de Conferência
Plataforma: CIENCIA VITAE