Base Knowledge
Business management, International economy. agri-food and forestry sciences, mathematics
Teaching Methodologies
The development of the theoretical component is carried out using the expository method, using participatory exposure strategies, case studies, practical examples, solving individual or group exercises. Elaboration of monographic work and its presentation on international trade is the practical part of continuous evaluation
Learning Results
TThis course aims to provide the student with a detailed knowledge of the functioning of international institutions and the principles of international trade. It also examines the development of international trade, the development of trade policies and instruments, and the effect of national policies on international trade. It identifies the positive and negative effects of globalization and its implications on marketing strategies. The student should acquire skills in the international economy, should know the main international policies, calculate and interpret the ratios of international policies that influence trade. It should also know how to analyze the behavior of the consumer, to know some of the characteristics of the consumers in the main markets and to know marketing techniques directed to the export markets
Program
IO comércio internacional, a economia internacional e os Indicadores aplicados ao comércio internacional. Importância e crescimento do comércio alimentar e dos bens agrícolas . Teorias sobre comércio internacional: A abordagem mercantilista; Adam Smith e o conceito de vantagem absoluta; David Ricardo e o conceito de vantagem comparativa. Nova Abordagem: Novas teorias. Análise de políticas agrícolas: Definição e objectivos das políticas. Alguns instrumentos de política agrícola. Efeito de algumas políticas em Modelos de oferta-procura aplicados a um único mercado em MERCADO FECHADO. Economia em MERCADO ABERTO.6.3.Situação sem políticas no Mercado Aberto. Situação com políticas no Mercado Aberto: Análise do efeito individual das politicas. Efeito conjunto de várias políticas.Coeficientes de Protecção. OMC. Marketing internacional; O mercado internacional: comportamento do consumidor: Dinâmica do comércio global. Estratégias de entrada no mercado internacional
Internship(s)
NAO