Project

Base Knowledge

N/A

Teaching Methodologies

The contents focus on the execution and evaluation of the intervention project developed. The student must present his / her report to a jury.

Learning Results

1. Mobilize theoretical, methodological and practical knowledge, which allows the construction of relevant and innovative problems and solutions in the field of Education and Leisure;

2. Conceive, plan and produce a work scientifically and rigorous based, in the form of na intervention project.

Program

– Elaboração de um projeto de intervenção;

– Desenvolvimento de um projeto de intervenção;

– Produção de um relatório do projeto de intervenção.

Curricular Unit Teachers

Grading Methods

Continuing Evaluation
  • - Final Report - Public Defense - 100.0%

Internship(s)

NAO

Bibliography

– Creswell, J. (2008). Educational research. Planning, conducting and evaluat-ing quantitative and qualitative research. New Jersey: Pearson

– Pocinho, M. (2012). Metodologia de Investigação e Comunicação do Conhecimento Científico. Coimbra: Lidel.

– Quivy, R. & Campenhoudt, L., (1992). Manual de Investigação em Ciências Sociais. Lisboa: Gradiva.

– Roberts, K. (2001). Leisure in Contemporary Society. Wallingford: CABI Publishing.

– Sousa, M., & Baptista, C. (2011). Como fazer investigação, dissertações, teses e relatórios segundo Bolonha. Lisboa: Pactor.

– Silva, A., & Pinto, J. (Org.) (2005). Metodologia das Ciências Sociais. Porto: Edições Afrontamento.

– Sivan, A., & Stebbins, R. (Eds.). (2014). Leisure Education: A Cross-National View. London: Routledge.