Base Knowledge
N/A
Teaching Methodologies
The contents focus on the execution and evaluation of the intervention project developed. The student must present his / her report to a jury.
Learning Results
1. Mobilize theoretical, methodological and practical knowledge, which allows the construction of relevant and innovative problems and solutions in the field of Education and Leisure;
2. Conceive, plan and produce a work scientifically and rigorous based, in the form of na intervention project.
Program
– Elaboração de um projeto de intervenção;
– Desenvolvimento de um projeto de intervenção;
– Produção de um relatório do projeto de intervenção.
Curricular Unit Teachers
Grading Methods
- - Final Report - Public Defense - 100.0%
Internship(s)
NAO
Bibliography
– Creswell, J. (2008). Educational research. Planning, conducting and evaluat-ing quantitative and qualitative research. New Jersey: Pearson
– Pocinho, M. (2012). Metodologia de Investigação e Comunicação do Conhecimento Científico. Coimbra: Lidel.
– Quivy, R. & Campenhoudt, L., (1992). Manual de Investigação em Ciências Sociais. Lisboa: Gradiva.
– Roberts, K. (2001). Leisure in Contemporary Society. Wallingford: CABI Publishing.
– Sousa, M., & Baptista, C. (2011). Como fazer investigação, dissertações, teses e relatórios segundo Bolonha. Lisboa: Pactor.
– Silva, A., & Pinto, J. (Org.) (2005). Metodologia das Ciências Sociais. Porto: Edições Afrontamento.
– Sivan, A., & Stebbins, R. (Eds.). (2014). Leisure Education: A Cross-National View. London: Routledge.