SEMINAR I – “Local Authorities Challenges in Strategical Communication”

Teaching Methodologies

Expository method using practical cases.

Learning Results

O1: Conhecer a evolução da Comunicação Estratégica, assim como o campo teórico;
O2: Desenvolver capacidades críticas sobre a projecção pública das autarquias , bem como sobre os paradigmas da comunicação estratégica digital;
O3: Habilitar os discentes a potenciar as ferramentas de comunicação estratégica ao serviço do Poder Local;
O4: Adquirir conhecimentos práticos na elaboração de estratégias de promoção mediáticas digitais 360°.

Program

CP1. From Propaganda to Strategic Communication
CP2. The process of formation of Public Opinion;
CP3. Strategic bases for municipal communication;
CP4. PESO at the service of municipalities.

Curricular Unit Teachers

Internship(s)

NAO

Bibliography

Hallahan, K., D. Holtzhausen, B. van Ruler, D. Vercic, and K. Sriramesh; Defining strategic communication. International Journal of Strategic Communication , 2007
Hallahan, Kirk ; Seven Models of Framing: Implication for Public Relations, Journal of Public Relations Research, 2007
Holtzhausen, Derina, & Zerfass, Ansgar; Routledge Handbook of Strategic Communication, Routledge, 2018
Ribeiro, Vasco; Os Bastidores do Poder. Coimbra: Almedina. 2018.